Felnőttképzés – Pénzügyi-számviteli ügyintéző

Felnőttképzés – Pénzügyi-számviteli ügyintéző
FELNŐTTKÉPZÉS
Szakma neve:
Pénzügyi-számviteli ügyintéző
Ágazat neve:
Gazdálkodás és menedzsment
Szakmajegyzék száma:
504110901
Képzés időtartama:
2 év
Választható szakmairányok:
Képzést indító intézmények:
Váci SZC I. Géza Király Közgazdasági Technikum, VácVáci SZC Petzelt József Technikum és Szakképző Iskola, Szentendre

A szakma ismertetése

Gazdálkodás és menedzsment ágazat 2 éves képzése, amely szakképzettség megszerzésével zárul.
A pénzügyi-számviteli ügyintéző a gazdálkodó szervezetek gazdasági tevékenységével összefüggő rész feladatait önállóan végzi: könyvelési feladatokat lát el, számítógépes programokat használ, nyilvántartások vezetésében vesz részt, közreműködik egyes pénzügyi műveletek előkészítésében és lebonyolításában.

Ajánlott mindenki számára, aki precíz és pontos a feladatai ellátásában, rendszerben gondolkodik, érdeklik a gazdasági folyamatok, szereti a gyakorlatias feladatokat. A szakképzettséget végzettek a gazdasági terület széles körében tudnak elhelyezkedni, vagy tovább tanulhatnak a gazdasági felsőoktatásban, vagy magasabb szintű szakképzettséget is szerezhetnek, mint pl. mérlegképes könyvelő, vám szakember, adótanácsadó, banki szakember.


A szakképzettséggel rendelkező

  • érti és átlátja a gazdálkodó szervezet működését;
  • képes a számítógépes ügyviteli programok használatára;
  • ismeri és használja a kommunikációs csatornákat;
  • képessé válik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátására;
  • elvégzi a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket, a házipénztárral kapcsolatos feladatokat;
  • ellátja a vállalkozás adókötelezettségei teljesítéséhez kapcsolódó elektronikus ügyintézési feladatokat;
  • részt vesz a befektetési döntésekhez szükséges információ gyűjtésében;
  • közreműködik a projektek pénzügyi tervezésében;
  • ellátja a pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézési feladatokat;
  • számítógépes programcsomag használatával könyvelési feladatokat lát el;
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készít és rendszerez.

Kompetencia elvárás:

Precizitás, pontosság, rendszerszemlélet, rugalmasság, szabálykövetési hajlandóság, jó kommunikációs készség, problémamegoldó készség, csapatmunka, szervezőkészség, felelősségtudat, folyamatos önfejlesztési igény.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük