A tréning célja a csoportmunkára épülő elmélet és gyakorlat során a résztvevők megismerjék a konfliktusokat előidéző okokat, a konfliktuskezelés folyamatát, a megoldási modelleket, a konfliktuskezelési folyamat sajátos lépéseit és módszereit. Személyes tapasztalatokat szerezzenek saját konfliktuskezelési viselkedésükről, a leggyakrabban használt viselkedési stratégiákról, konfliktusaik indítékairól. A tréning eredményeként saját konfliktuskezelési stratégiáik következményeit felismerve hatékonyan elősegíthetik a konfliktuskezelés pozitív folyamatait.

Konfliktusai mindenkinek vannak. Ezen a tréningen megtanulják jobban kihasználni a konfliktusokban rejlő lehetőségeket. Minden konfliktus lehetőség arra, hogy jobbá tegye az életét, elmélyítse a kapcsolatait. A konfliktuskezelési tréning egy 6 órás program, ami kiszélesíti önismeretét, segít megérteni és megoldani konfliktusait, közelebb visz más emberekhez.

A konfliktusok azért lángolnak fel, mert képtelenek vagyunk megérteni, hogy ugyanannyi nézőpont létezik, mint ahány ember. Egyéni látásmódunk adomány számunkra. (Deepak Chopra)

A tréningen tanultak és tapasztaltak segítségével a résztvevő képet kap a konfliktusok természetéről, kiváltó okairól, szintjeiről, valamint hogy egy adott konfliktushelyzetre milyen típusmegoldással reagál. Képes lesz elkülöníteni a problémát a konfliktustól, megérti a feloldás/megoldás alapvető pszichológiai feltételeit. Megismeri a konfliktuskezelés lehetséges stílusait, azok jellemzőit, s képes személyes döntést hozni konfliktuskezelési magatartásának fejlesztése érdekében.

 

Konfliktuskezelés tréning – Sajátítsa el a hatékony konfliktuskezelés technikáit!

Ez a konfliktuskezelés tréning valódi megoldást nyújt azoknak, akik úgy érzik, megfelelő konfliktuskezelési technikák hiányában nem tudnak hatékonyan fellépni, és kiállni magukért. A konfliktus szó hallatán sokszor arra következtetünk, hogy valami negatív dolog veszi kezdetét, azonban ennek nem kell így lennie! Ez a tréning arra ad választ, hogy milyen pozitív és negatív hatásai vannak egy konfliktusnak, általában miért kerüljük a konfliktusokat, illetve, hogy milyen konfliktuskezelési módszerek léteznek, és melyeket tanácsos alkalmaznunk az adott szituációban. Ha úgy érzi, szívesen részt venne konfliktuskezelés tréningünkön, ne habozzon!

Mi is az a konfliktus?

A latin confligere szó azt jelenti, hogy összecsap. “A konfliktus olyan egyének vagy társadalmi csoportok közötti ütközés, amely mögött igények, szándékok, vágyak, törekvések, érdekek, szükségletek, nézetek, vélemények, értékek szembenállása húzódik meg.” (Szekszárdi 1995)

A magánéletben és a munkahelyünkön is gyakran szembesülünk olyan helyzettel, amiben a résztvevő felek nem tudják hatékonyan feloldani a köztük feszülő konfliktust. Legtöbben már gyermekkorban egy adott mintát követve kezdjük elsajátítani a konfliktuskezelési technikákat, ami többféle lehet, tehát azt visszük tovább, amit otthon láttunk. Ez lehet destruktív (a konfliktusban résztvevő felek a végén azt érzik, hogy vesztésre állnak, nincs lehetőség feloldásra, a konfliktusból káruk származik) vagy lehet konstruktív, tehát kialakul egy kölcsönös egyetértés a megfelelő nyitott kommunikáció hatására, a résztvevők pozitív érzelmekkel távoznak a helyzetből. Fontos, hogy megértsük milyen mintákat hoztunk otthonról. Ebben lehet segítségünkre egy konfliktuskezelési tréner vagy egy képzés, ahol a szükséges tudás birtokában teljesen más szintre tudjuk hozni a kommunikációs technikánkat.

 

Miről fog szólni a tanfolyam?

  • Konfliktusok fajtái
  • Konfliktuskezelési módok
  • Konfliktusok pozitív és negatív hatásai
  • Miért szoktuk elkerülni a konfliktust?
  • Hogyan előzzük meg a konfliktust? Eric Berne – énállapotok (F, Sz, Gy)
  • Szeretetnyelvek Tudatosság növelése
  • Konfliktusok szintjei
  • Konfliktust megelőző kommunikáció
  • Asszertivitás Értő figyelem, mély megértés
  • Én-üzenetek, visszajelzés
  • Ezeket kerüld el; Időzítés fontossága
  • Hogyan tud nyugodt maradni egy konfliktus alkalmával?

Milyen pozitív hatásokra számíthat a tréning után?

  • Hatásosabban kommunikál majd a képzés után!
  • Képes lesz hatékonyan felismerni egy – egy konfliktust!
  • A képzés segít a figyelme és az empátiás készsége fejlesztésében!
  • Ötletgazdag megoldásokkal áll majd elő egy konfliktus alkalmával.
  • Nem csak a munkában, hanem a magánéletben is hatékonyan, nyíltan kommunikál!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük